התזונה בהריון משפיעה על העובר

המלצות הרפואה הסינית: מזון טרי, אור שמש ואוויר צח
|
הדפס
|
שמור

תקופת ההריון וההנקה היא אחת התקופות המהותיות ביותר במחזור החיים. בזמן ההריון העובר תלוי בצורה אבסולוטית באמו מה שיוצר מערכת יחסים אינטימית ובלתי נפרדת.

צילום: פוטו-ראק

לבריאות הפיסית והמנטלית של האם לפני ההריון ובמהלכו יש השפעה רבה על מצב התינוק ברחם ועל אופן התפתחותו, לכן חשוב מאוד להקפיד לאורך כל תקופת ההריון על תזונה ועל אורח חיים נכון.

 

הסינים מייחסים חשיבות רבה לכל תהליך ההתעברות והכוונה היא לא רק לפעולת ההתעברות הטכנית אלא לכל הרקע הסובב את האקט עצמו, כמו למשל שיש להימנע מקיום יחסי מין במטרה להרות, אם אחד מבני הזוג שתה אלכוהול והשתכר, לא לנסות להתעבר בימים סוערים המלווים ברוחות עזות ובגשם, וגם לא אם אחד מבני הזוג חלש או עייף.

הסינים מאמינים, שאשה צריכה להיות רגועה ונינוחה במהלך ההריון, לחיות בסביבה מרגיעה ונעימה עם מראות יפים, לתת למוח לנוח, לחשוב מחשבות חיוביות ולסלק מחשבות טורדניות.

 

תזונת האם בתקופת ההריון משפיעה על התפתחות העובר הגדל ועל בריאותו לכל אורך חייו. לאישה בעלת משקל גוף תקין, הצורכת תפריט מאוזן ומזין לפני ההריון ובמהלכו, יש סיכויים טובים יותר לעבור את ההריון עם מינימום של סימפטומים וללדת תינוק בריא במשקל תקין.

כל בחירה שהאם עושה תשפיע ישירות על התינוק. הסינים מאמינם שהנשים צריכות לאכול עפ"י האינטואיציה שלהן, כי בזמן ההריון האינטואיציה מתחדדת ונעשית חזקה יותר והאישה יודעת "מה עושה לה טוב".

 

עפ"י הפילוסופיה הסינית, יש להימנע מסיגריות, אלכוהול, סמים, קפאין אלכוהול ותרופות. יש להחליף את המזון המעובד והמתובל במזון טרי ומלא (דגנים מלאים, קטניות, ירקות על קליפתם, פירות), לשמור על תירגול המודעות היומיומית ע"י מדיטציה ולבצע תירגול מתון, מחוץ לבית אם אפשר, באור השמש ובאוויר הצח.

 

מבחינת התזונה, יש לחזק את אלמנט האדמה  המהווה בסיס ליצירת תשתית יציבה של הריון בריא. לשם כך מערכת העיכול צריכה להיות תקינה כדי שתהיה ספיגה יעילה של חומרי המזון.

 

על פי הרפואה הסינית, הקיבה, הטחול, והלבלב שייכים לאלמנט האדמה, וחיזוק אלמנט זה חשוב למהלך הריון תקין ומאוזן.

 

מבחינה תזונתית, ישנם מספר דגשים שיכולים לסייע בחיזוק אלמנט האדמה, כמו למשל, להימנע ממזון קר וקפוא, להרבות באכילת מזון מבושל (ירקות מוקפצים או מאודים), להרבות בשתייה חמה או פושרת, להרבות באכילת שורשים, ולגוון את התזונה במזונות שצבעם כתום-צהוב  (ירקות, פירות, דגנים).

 

התקדמות הלידה, לעומת זאת, מושפעת מאנרגיה של אלמנט העץ, הקשורה בגוף לכבד ולכיס המרה, וגם על אנרגיה זו ניתן להשפיע ע"י התזונה. יש לצרוך מזונות בעלי טעם חמצמץ-חמוץ, להימנע ממזון מטוגן, להשתמש בתיבול ע"י עשבי תיבול (סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר), להרבות באכילת נבטים ירוקים, מלפפון, תפוח-עץ, חסה, ברוקולי, בצל ירוק, ולמעשה כל ירק שצבעו ירוק, שכן עפ"י הרפואה הסינית, הירקות הירוקים מנקים את הדם ואת המערכת הלימפתית מרעלים שהצטברו בגוף.

 

הסינים מייחסים חשיבות גם להרגלי האכילה וממליצים לאכול בשקט, תוך ריכוז בתהליך הלעיסה והבליעה, ולא להיות עסוקים בפעילות נוספת בזמן האוכל, מלבד המחשבה על המזון ודרך עיכולו, ללעוס היטב את המזון, ליהנות מהאוכל ולחשוב מחשבות טובות וחיוביות.

 

חשוב מאוד גם להימנע מתחושות שליליות כמו כעס, דאגה ועצבנות במהלך הארוחה.

תגובות הגולשים