כאבי גב בהריון

מה אפשר לעשות כדי להפחית מהכאבים
|
הדפס
|
שמור

 כאב גב הוא אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל נשים בהריון. כמעט מחצית מכל הנשים סובלות מכאבי גב בשלב כלשהו בהריון.

 

הגורמים לכאבי גב בהריון
יש שלושה סוגים של כאב גב הקשורים להריון:

  • כאבים בגב תחתון בזמן עמידה או ישיבה.
  • כאב חזק בחלק האחורי של האגן ועמוד לתוך הישבן עצמו.
  • כאב בגב התחתון בזמן שכיבה במיטה בלילה.

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

במהלך ההריון טבעי שנשים יחושו כאבי גב מסויימים הנגרמים על ידי:

  • עומס על הגב מנשיאת המשקל הנוסף הנובע מההריון.
  • שינויים ביציבה הנובעים מן הצורך לאזן את המשקל שנוסף בצד הקדמי של הגוף בגלל ההריון. השינוי מעביר את מרכז הכובד של הגוף קדימה ויוצר לחץ נוסף על הגב התחתון.
  • לחץ על השרירים המוחלשים והמתוחים באגן, התומכים בעמוד השידרה.
  • למרות שכמות מסויימת של כאבי גב היא תופעה טבעית, כאב גב חזק אינו טבעי. הכאב החזק יכול להיות סימן אזהרה של זיהום, או סיבוכים, במיוחד כאשר לאשה יש גם חום גבוה או תופעות נוספות.


מה אפשר לעשות?
ניתן להפחית חלק מכאבי הגב באמצעות הטיפים להלן: 

  • יציבה: שימי לב ליציבה שלך. נסי לשמור את הירכיים קדימה ואת הגב ישר. אל תתכופפי לאחור.
  • נעליים: נעלי נעליים ללא הגבהה, עם תמיכה טובה בקשת כף הרגל. הימנעי ככל האפשר מעקבים. הם עלולים לגרום ללחץ על שריר הגב התחתון.
  • הרמה: הימנעי מהרמת חפצים כבדים. זה עלול לגרום ללחץ מוגבר על הגב שלך. אם את חייבת להרים משהו מהרצפה, ודאי שאת מכופפת את הברכיים ומותירה את הגב זקוף.
  • התכופפות ומתיחות: הניחי חפצים קרוב אליך, כך שלא תצטרכי להתכופף או להתמתח כדי להרימם. זכרי, קל יותר לאבד את שיווי המשקל שלך כאשר את בהריון.
  • עמידה: הימנעי מעמידה לזמן ארוך ככל האפשר. אם את חייבת לעמוד זמן רב, הניחי רגל אחת על קופסה או שרפרף. זה יסייע לך להקל על הלחץ המופעל על הגב.
  • ישיבה: שבי על כסא עם תמיכה טובה לגב. הניחי כרית קטנה מאחורי הגב התחתון לתמיכה נוספת בזמן הישיבה.
  • שינה: מזרון קשה מספק תמיכה טובה יותר מאשר מזרון רך. אם המזרון שלך רך מידיי, הנחת משטח קשיח בין המזרון לבין הבסיס יחזק אותו. שני על הצד במקום על הגב. החזיקי כרית בין רגלייך כאשר את ישנה על הצד. הכרית תסיע לך ליישר את עמוד השידרה ותספק תמיכה נוספת לגב שלך.
  • תמיכה: חפשי מכנסי הריון עם גומי רחב כדי ללבוש מתחת לקימור של הבטן. הגומי יסייע לתמוך במשקל הנוסף. מחוך מיוחד לאיזור הבטן יכול לספק סוג של תמיכה לגב. ניתן לרכוש אותו בחנויות לבגדי הריון.
  • פעילות גופנית: תרגילים מסויימים יכולים לסייע לחזק ולמתוח את שרירי הגב שלך. הם גם משפרים את היציבה ומחזקים את שרירי הרגן לקראת הלידה. זכרי לשאול בעצת הרופא שלך לגבי תרגילים בטוחים בהריון ועד מתי תוכלי להמשיך בתוכנית הפעילות הרגילה שלך.


מתי להתייעץ עם הרופא המטפל?
אם יש לך כאבים בגב התחתון בסוף השליש השני ובשליש השלישי להריון, צרי קשר עם הרופא המטפל. זה עלול להיות
סימן ללידה מוקדמת, במיוחד אם לא היו לך כאבי גב לפני כן.

כאבי גב חזקים עלולים להיות סימן לבעיה כמו אבנים בכליות או זיהום. את חייבת להגיע לרופא כאשר:

  • כאבי גב חזקים אינם מרפים לאחר חימום או קירור או לבישת ביגוד תומך.
  • יש נימול, אובדן תחושה, חולשה ברגליים, או כאב המתפשט ממוקד מרכזי.
  • יש לך חום.

  

תורגם באישור מצעד הפרוטות

תגובות הגולשים