קורס הכנה ללידה בווידאו: פרק 17-תנוחות ותנועתיות של היולדת

שינוי תנוחה והרבה תנועתיות הם מתכון ללידה קלה יותר
|
הדפס
|
שמור

הפקה: פורטל דולה בשיתוף mako

במהלך הלידה והצירים, תנועתיות ושינוי תנוחות לעיתים קרובות יאפשרו לעובר שלך לרדת טוב יותר וביתר קלות אל תוך האגן שלך. תנוחות אסימטריות, רגל אחת למטה, ואחת למעלה על דרגש או מדרגה, מאוד מומלצות כי הן מפנות מקום רב יותר באגן להתברגות העובר. התנוחות והתנועתיות גם מקלים עליך, יחד עם הנשימות הסרעפתיות, את ההתמודדות עם כאבים בלידה.

 

תנוחת ההישענות קדימה

תנוחת הישענות קדימה עם תנועות אגן סיבוביות מתאימים לביצוע בכל מקום. את יכולה להישען על שידה או קיר, על עץ או ספסל בגינה, כל חפץ שיעזור לך לשמור על שיווי משקל ויאפשר לך תנועה ונשימות בזמן ציר.

 

תנועה אסימטרית של האגן

אחת התנועות האסימטריות המומלצות היא עליה וירידה במדרגות.

 

עיסוי עצמי עם כדור טניס

כדור הטניס ישמש לך פרטנר לעיסוי גב מול קיר כשאת עושה תנועות סיבוביות ובעוצמה שמתאימה לך. לפעמים באמצע ציר טוב לעשות את "עיסוי הכדור" חזק יותר ובצירים רגועים יותר אולי תעדיפי לעשות את העיסוי חלש יותר.

 

תנוחות מנוחה עם כרית או פוף

כרית הלידה יכולה לשמש אתך למנוחה בין הצירים. מקום בו תוכלי להרפות את כל גופך ולאגור כוחות לציר הבא. זה נכון גם לגבי המנוחה שבין לבין צירי הלחץ בשלב השני של הלידה.

 

לתרגל עוד בזמן ההריון
מצאי את התנועות אליהן את הכי מתחברת ואוהבת במהלך ההריון. תרגלי את התנועות ואת התנוחות בסוף ההריון. כך תסייעי לתינוק שלך כבר בסוף ההריון להתמקם במקום  טוב יותר באגן. כשצירי הלידה יפתיעו אותך בעוצמתם, תוכלי להפתיע אותם חזרה בתנועות האהובות עליך בשילוב עם נשימות סרעפתיות נינוחות וארוכות. כך תוכלי להתמודד ביתר קלות עם כאבי הצירים.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה