דולה - תומכת לידה ותפקידה

דולה: תגבור במעגל התמיכה של היולדת
|
הדפס
|
שמור

 

בשנים האחרונות שירות הדולה - תומכת הלידה הפך ליותר ויותר פופולרי ומקובל בארץ. הדולה אינה מחליפה את בן הזוג בלידה. היא מצטרפת אליו כתגבור במעגל התמיכה של היולדת.

 

ברוב הדיונים בנושא תפקידה ושירותיה של הדולה עולה נושא מחיר השירות. למרות שרוב הזוגות מוציאים 2,000 שקלים על סקירת מערכות אחת ו-4,000 שקלים על עגלה אופנתית, מבלי להניד עפעף, אותם זוגות מרימים גבה כששומעים שמחיר שירות דולה מנוסה נע בין 1,500 ל-2,500 שקלים.


לפני שממהרים לסווג את שירות חשוב זה כיקר כדאי לבחון לרגע את מה שכלול במחיר. לרוב כולל השירות שתי פגישות טרום הלידה, ליווי, תמיכה וטיפולים מהרפואה המשלימה לכל אורך הלידה וכן ביקור בית לאחר הלידה. כל פגישה נמשכת כשעתיים שלוש, והלידה יכולה להימשך גם 24 שעות או יותר. על מנת שלא "יתנגשו" תאריכי הלידה של היולדות, רוב הדולות נאלצות להסתפק בשלוש יולדות בחודש. חשוב להבין, שהדולה למעשה ב"היכון" יום ולילה במשך שבועות רבים לפני התאריך המשוער של לקוחותיה ואחריו. לרוב יש מספר "אזעקות שווא", בדרך כלל בשעות הלילה, בהן הדולה מתכוננת לצאת ללידה, לפני שמתברר שהלידה עוד רחוקה. הדולה מעורבת רגשית ומקצועית בכל מה שקורה ליולדות שלה, ולעיתים הקשר הטלפוני הוא יומי וצמוד. לאחר הלידה, הדולה לרוב גם באה לביקור בית ומדריכה את היולדת בכל הקשור לטיפול בתינוק החדש.

 

אם תעשו חשבון פשוט של כל השעות שהדולה מקדישה ללקוחותיה, תראו שהמחיר של השירות אפילו נמוך. זוגות רבים מבקשים מהוריהם את שירות הדולה כמתנה ללידה. זוגות אשר מתקשים להוציא סכום כזה על השירות, יכולים להשתמש בשירותיה של דולה מתנדבת ולשלם לה סכום סמלי, האמור לכסות לפחות את הוצאותיה של הדולה (תשלום לבייבי סיטר, נסיעות, אוכל ושתייה בזמן הלידה, חומרים כמו שמנים ועוד). ליווי של דולה יכול להפוך את הלידה לחוויה נעימה וחיובית ולכן היא שווה את ההשקעה.

 


מאחלת לכם לידות נפלאות והורות מקסימה!


נעמי גטניו

עורכת ראשית פורטל דולה


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה