בדרך לחיסון שימנע לידה מוקדמת וסיבוכים בהריון

מחקר בארה"ב מצא דרך למנוע התקפה ודחייה של תאי הגוף כמו שגוף האם אינו דוחה את העובר
|
הדפס
|
שמור

ניתן לפתח חיסון למנוע לידה מוקדמת וסיבוכים אחרים בהריון. כך עולה ממחקר שפורסם במגזין המדעי Nature.

המחקר, בהובלת חוקרים מהמרכז הרפואי ובית החולים לילדים בסינסינטי, הראה כי המערכת החיסונית של אם בהריון מעוררת תאים שבצורה סלקטיבית מונעים התקפה ודחייה של תאי העובר, המזוהים כגוף זר. מתברר, כי תאים אלה, המדכאים את המערכת החיסונית, נשמרים בגוף האשה גם לאחר הלידה ומתרבים ומצטברים שוב כדי לספק הגנה להריונות הבאים.


הריון מוצלח מחייב יכולת להתתמודד עם אנטיגנים שהגיעו מן האב. אנטיגנים אלה גורמים לגתבוה של המערכת החיסונית של האם, הרואה באנטיגנים גופים זרים. אם האם נכנסת שוב להריון תאיםאלה זוכרים את ההריוןן הקודמת ומספקים הגנה נוספת לעובר מהתקפה של המערכת החיסונית של האם.


לדברי החוקר ד"ר סינגסינג וויי, רופא שהוא גם חוקר מחלות מידבקות בבית החולים לילדים, "תכונות הזיכרון הללו מדוע יש פחות סיבוכים בהריונות עוקבים לעומת הריונות ראשונים, ואפשר ליישם זאת בצורה טובה יותר כדי לסייע לאיזון טוב בין תגובה של המערכת החיסונית לבין דיכוי המערכת, כדי למנוע מחלות שבהן הגוף תוקף את עצמו".


ד"ר וויי ועמיתיו הדגימו במחקר, כיצד מערכת הגנה במהלך ההריון נוצרת על ידי הרחבה ושימור של תאי T, שמזהים את האנטיגן העוברי. "הבנת התהליך מאפשרת לנו לייצר חיסון שיפעל על תאי T המדכאים את המערכת החיסונית", אומר ד"ר וויי. "החיסונים של היום מתבייתים על תאי T. חיסון נגד פוליו, למשל, תוכנן לגרום להפעלה ממושכת של תאי נוגדנים המשמידים את הווירוס. חיסון שמתביית על הרחבה ושימר של תאים המדכאים חיסון, יאפשר לנו לבחור להפסיק תגובה בלתי צויה ולמנוע מהמערכת החיסונית לתקוף את הגוף".


התקדמות בתחום זה תאפשר להרכיב חיסון למחלות כמו סוכרת סוג 1 וארטריטיס, שבהן המערכת החיסונית תוקפת תאים בריאים של הגוף.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה