צ'כית משפחתית: קטנה מבחוץ גדולה מבפנים

סקודה אוקטביה 1.2 ליטר החסכונית עם תא מטען ענק שמתאים להורים לתינוקות
|
הדפס
|
שמור

אם אתם מחפשים מכונית משפחתית מרווחת, נוחה, חסכונית, סקודה אוקטביה היא בחירה מצויינת. מנוע TSI החדש והחסכוני בנפח של 1.2 ליטר בלבד מאפשר לנו לנסוע יותר מ-500 קילומטרים במיכל דלק אחד. נוסעים ונוסעים, ומחוג הדלק בקושי זז.

 

הבעיה היחידה בנהיגה היא מה שהגדיר נהג מונית, שכבר החליף לסקודה חמישית, "הילוכים עצלים". אין זינוק מרשים ברמזור. אבל נסיעה ארוכה מחוץ לעיר הבהירה לנו, שכאשר צריך כוח לעקיפה מהירה, מגדש הטורבו מספק את הסחורה. הנסיעה חלקה, נוחה, ויש מקום לרגליים גם מאחור, אפילו שהנהג גבוה ויושב עד הסוף.
ובענייני מקום, תא המטען ענק. ענק ממש. כשפותחים את המכסה מתגלה איצטדיון ענק. הכנסנו לתוכו מזוודה משפחתית עם ציוד לחמישה בסופשבוע, שלושה תיקי בית ספר, צידנית אוכל ועגלת ילדים פג-פרגו, ולא נודע כי באו אל קרבו. היה עוד הרבה מקום פנוי, למעילים, לשישיית בקבוקי מים, ולתיק נוסף. כשתא המטען כמעט ריק, יש רשת המקבעת את החפצים המעטים למקומם, הן בתחתית תא המטען והן למעלה. כך נמנע טלטול שלהם בזמן סיבובים בתוך החלל העצום.
סקודה מרגישה כמו פולקסווגן: בטיחותית, חזקה, אמינה, נוחה עם טכנולוגיות מתקדמות.

כל דגמי אוקטביה נמכרים עם 6 כריות אוויר. אוקטביה החדשה מצוידת גם בחגורות בטיחות בעלות שלוש נקודות עיגון בכל חמשת המושבים, אפשרות לכוונון חגורות הבטיחות הקדמיות, משבת מנוע (אימובילייזר) מהדור הרביעי, תאורת בטיחות בחלק הפנימי של הדלתות הקדמיות, מערכת המנתקת באופן אוטומטי את אספקת הדלק במקרה של תאונה, ורכיבי בטיחות נוספים. בנוסף למבנה המרכב החסון ולחגורות הבטיחות, מעניקה האוקטביה את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר לנוסעים באמצעות משענות ראש חדשות, יעילות יותר, עם מערכת משענות ראש שעברו אופטימיזציה לפגיעות מסוג "צליפת שוט", ושלוש משענות ראש מתכווננות ליושבים מאחור. את כסא הבטיחות והסלקל לילדים אפשר לעגן באמצעות מוט עיגון העובר לאורך כל המושב האחורי, ומוסתר ברוכסן, כך שהוא אינו בולט, כשכבר לא זקוקים לעיגון. 

לגלגל ההגה בדגם הזה שלושה חישורים. לוח המכשירים בעיצוב אלגנטי ומתקדם, מאורגן היטב ובעל משטחים רכים ונוחים למגע. תאורת LED לבנה מעניקה ניגוד אלגנטי ללוח המכשירים השחור והתאורה האחורית הירוקה של שאר הרכיבים האלקטרוניים מייצרת שילוב נעים לעין. אפילו במנוע הקטן יש גיר של 7 הילוכים, עם אפשרות להעברה ידנית. מי שלא מסתפק במנוע הקטן בעל הספק של 105 כ"ס, יכול לבחור ממיגוון מנועי בנזין 1.4 עם הספק של 122 כ"ס ו-1.8 עם הספק של 161 כ"ס. היצע מנועי הדיזל כולל 2 מנועי טורבו בעלי מסילה משותפת (TDI CR) 1.6 ו-2.0 ליטר עם הספקים של 105 או 140 כ"ס בהתאמה.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
1. אריה 19/02/2014, 22:56:48

יש לי אוקטביה בליסינג כבר שנתיים אצלי עשיתי 95000 ק"מ ואני מאד מרוצה. אין תקלות רכב אמין מהיר מאד וכייפי לנהיגה. הנהג מונית אומר שהיא איטית בזינוק? בכלל לא היא לוקחת ועושה בית ספר לכל רכב משפחתי אחר ואף לרכבי מנהלים. לר להאמין שהמנוע 1200 סי סי. שלי גם שחורה כמו זו שבתמונה בקיצור הרכב הכי טוב שיש כיום בשוק המשפחתיות.

+ השב